کارگاه آموزشي نرم افزار «بالقرآن» در دانشکده الهيات دانشگاه تهران

1401/9/28

کارگاه آموزشي نرم افزار «بالقرآن» در دانشکده الهيات دانشگاه تهران

با دعوت دانشکده الهيات دانشگاه تهران، کارگاه آموزشي نرم افزار بالقرآن در تاريخ 21 آذر 1401 در سالن اجتماعات کتابخانه اين دانشکده برگزار گرديد. اين کارگاه از ساعت 10 صبح شروع شده و تا 12:00 ادامه يافت.

کارشناسان گروه بالقرآن تدريس اين کارگاه را بر عهده داشته و حاضران شامل اساتيد و دانشجويان دانشکده الهيات دانشگاه تهران بودند.

در ابتداي کارگاه توضيحاتي در مورد طرح بالقرآن ارائه شد و سايت اصلي گروه بالقرآن به آدرس  belquran.com و سايت مربوط به نرم افزار بالقرآن به آدرس:  app.belquran.com معرفي گرديد.

 

 

در ادامه کارشناسان گروه بالقرآن به توضيح در مورد فرمهاي مختلف نرم افزار بالقرآن پرداختند. البته مقدمتا در ابتدا نحوه ثبت نام در نرم افزار بالقرآن توضيح داده شد.

برخي از سرفصلهاي مطرح شده در کارگاه عبارت بودند از: فرم لسان قرآن، معرفي کلي صفحه جستجوي بالقرآن، معرفي قسمت اشتقاق و زيرمجموعه هاي آن در نرم افزار بالقرآن و ارائه مثال، معرفي قسمت صرف بالقرآن، معرفي قسمت نحو کلمات، جملات و ترکيبات در بالقرآن، معرفي قسمت بلاغت و علوم وابسته به آن در بالقرآن، معرفي قسمتهاي مختلف علوم قرآني در بالقرآن، معرفي قسمت خطاب و ضمير بالقرآن،قسمت محدوده ها در بالقرآن به همراه مثال، روش انجام جستجوي عميق ، عطفي و ترکيبي در بالقرآن و معرفي تنظيمات و قسمتهاي ديگر نرم افزار بالقرآن.

در ادامه چند مثال عملي و پژوهشي قرآني توسط کارشناسان بالقرآن مطرح شده و توسط نرم افزار بالقرآن حل شد.

در انتهاي جلسه راه ارتباطي کاربران و بالقرآن معرفي شد که عبارتند از:

- انجمن بالقرآن: https://forum.belquran.com/Forums

- کانال آموزشي در ايتا با نام بالقرآن: https://eitaa.com/belquran

 

 

 

متن اين خبر در خبرگزاري قرآني ايکنا 1

متن اين خبر در خبرگزاري قرآني ايکنا 2